neděle 24. dubna 2016

Letopsy Vukogvazské družiny | Svazek první

zdroj
Anotace
Tovaryš Keredok k smrti rád piklí.
Kudúčka Meoda si chce vydupat trochu uznání.
Rváč Jokedit touží po řádně chmeleném pivu.
Pohan Rinvit by se rád vyhnul hranici. A smolař Dargos… Ten by chtěl konečně svatý klid.
Jsou knihy, v nichž neohrožení hrdinové bojují se silami temnot a zachraňují svět. Letopisy Vukogvazdské družiny mezi ně nepatří.
Protože jejich svět není černobílý. Spíš zatraceně špinavý!

Příběh o společném putování a hledání přátelství, plný odříkání, krve a hrachové kaše.




Taky se každý rok těšíte, co za knížku na vás bude čekat pod stromečkem? Já rozhodně, avšak zároveň se děsím. Můj bratr totiž řeší dárek pro mě vždy stejně. Zeptá se svého kamaráda Davida, který mu následně doporučí fantasy knihu. A když ji pak na Štědrý den rozbaluju, na svou obranu už předem prohlašuje, že mu to doporučil Dave. Knihy z let minulých měly vždy spojitost s pc hrami. A letos to samozřejmě nemůže být jinak.
Letopisy jsou napsány skupinkou autorů, kteří se rozhodli udělat ze svého koníčku hraní Dračího doupěte něco víc. V roce 2011 tak vyšek prvý svazek Letopisů Vukogvazdské družiny, který mi momentálně zdobí knihovničku. Letopisy obsahují tři příběhy, které jsou spojeny několika postavami a chronologicky na sebe navazují. Místo kapitol jsou tu jednotlivé hlavy, ve kterých se co pár stran střídají vypravěči. Ze začátku jsem se v tom trochu motala, ale po padesáti stranách už mi to ani nepřišlo.

Vukogvazdská družina není nic moc. Žádní hrdinové k pohledání, ani ostřílení lumpové. Nekonají velké skutky, nezachraňují království a nespíš se o nich nikdy nebude zpívat po hospodách. Jsou to celkem obyčejní lidi, kteří měli tu smůlu se potkat. Z jejich výprav se jich pravidelně vracívá méně, než se původně vydalo, přeživší bývají často dobití, někdy okradnutí.


Fenomén Dračí doupě mě bohužel minul, a i když jsem už dříve narazila na nějakou tu zmínku, nikdy jsme se neobtěžovala s bližším průzkumem. To mi však ve čtení nějak nepřekáželo. Pokud hledáte něco na zasmátí s družinou nesáhnete vedle.


AnetKej

Žádné komentáře:

Okomentovat